nShift omnämns i Gartner® Europe Context 2023: ”Magic Quadrant for Transportation Management Systems”

nShift omnämns som en ”Notable Vendor” i Gartner® Europe Context 2023: Den europeiska TMS-marknaden förväntas växa med en femårig CAGR på 5,3 procent, med prognostiserade investeringar på 485 miljoner dollar fram till 2026.

Gartner®, ett företag som levererar användbara och objektiva insikter till företagsledare och deras team, har utnämnt nShift till en ”Notable Vendor” i sin rapport ”Europe Context: Magic Quadrant for Transportation Management Systems” (TMS) (Rapport-ID: G00779907).

Magic Quadrant-rapporterna är ett resultat av noggranna och faktabaserade undersökningar på specifika marknader. Dessa ger en bred översikt över leverantörernas relativa positioner på marknader med hög tillväxt och tydlig leverantörsdifferentiering.

nShift är en molnbaserad plattform som automatiserar och optimerar hela leveranshanteringsprocessen. Allt från leveransalternativ för e-handelsbutiker och transportbokning, till leveransspårning och upplevelsen efter köpet – inklusive returhantering. nShift ger återförsäljare online fullständig kontroll över leveranshantering och ger djupgående leveransdata för att förbättra resultaten – hela vägen från lager till mottagarens dörr.

nShift möjliggör leverans av nästan en miljard årliga försändelser till över 190 länder för sina 90 000 kunder, och ger dem tillgång till världens största transportörsdatabas.

Viktiga slutsatser från Gartner®

Enligt undersökningen är Europa fortfarande den näst största marknaden för TMS-programvara efter Nordamerika, med en andel på cirka 23,7 procent av den globala TMS-marknaden. Ytterligare slutsatser från rapporten visar bland annat följande:

• Gartner uppskattar att de belopp som läggs globalt på marknaden för TMS-programvara kommer att uppgå till 2,2 miljarder dollar fram till 2026, vilket är en ökning från 1,4 miljarder dollar år 2021.
  • Den europeiska TMS-marknaden förväntas växa med en femårig CAGR på 5,3 procent, med prognostiserade investeringar på 485 miljoner dollar fram till 2026, vilket är en ökning från 392 miljoner dollar år 2021.
  • Jämfört med tidigare år var 2022 inte ett särskilt aktivt år avseende förvärv av mjukvaruleverantörer och investeringar på den europeiska TMS-marknaden.

Gartner pekar på att ”förbättrade resultat av affärsprocesser, hantering av kostnader och främjandet av intern/operativ effektivitet fortfarande är de viktigaste prioriteringarna för företag när de skaffar ett TMS. Brist på arbetskraft, ökad digitalisering av verksamheten och hållbarhet var andra drivkrafter för implementeringen under 2021.”

Lars Pedersen, CEO för nShift, säger: ”Transporthanteringssystem handlar inte bara om att underlätta logistiken. De är avgörande för företagen, och det är knappast någon överraskning att våra kunder ser oss som en skapare av strategisk tillväxt som genererar mervärde. Vi ger våra kunder tillgång till världens största transportörsdatabas så att vi kan koppla dem till rätt transportör, oavsett vilka transport- eller fraktbehov de har. På så vis kan de minska eventuella hinder i leveranskedjan och agera snabbare än sina konkurrenter.”

Läs ett kostnadsfritt exemplar av rapporten “European Context for the Magic Quadrant” här.

Se rapporten

-SLUTLIGEN-

Gartner Disclaimer

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner’s research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, express or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose. GARTNER is a registered trademark and service mark of Gartner and Magic Quadrant  is a registered trademark of Gartner, Inc. and/or its affiliates in the U.S. and internationally and are used herein with permission. All rights reserved.

All rights reserved. Get the full story: This content is part of a larger body of research on this topic. Magic Quadrant for Transportation Management Systems

Boka en demo   Kontakta oss

For more information, please contact:

nShift är den världsledande leverantören av lösningar för leveranshantering i molnet som möjliggör friktionsfri leverans och retur av nästan en miljard försändelser i 190 länder årligen. nShifts programvara används globalt av e-handel, detaljhandel, tillverkning och 3PL-avsändare. Företaget har sitt huvudkontor i London och Oslo. Det har över 500 anställda på kontor i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Storbritannien, Polen, Nederländerna, Belgien och Rumänien.

Få de senaste nyheterna och uppdateringarna

Boka en demo med en av våra säljare idag

Boka en demo

Fråga oss vad du vill om våra produkter