nShift er nevnt i 2023-utgaven av «Gartner® Europe Context: Magic Quadrant™ for Transportation Management Systems»

nShift er beskrevet som «Notable Vendor» i rapporten. Det europeiske TMS-markedet er forventet å vokse med en sammensatt årlig vekstrate (CAGR) på 5,3 % de neste fem årene, og pengebruken frem mot utgangen av 2026 er forventet å bli 485 millioner USD.

Gartner®, et selskap som leverer objektiv innsikt for handling til bedriftsledelsen, har beskrevet nShift som «Notable Vendor» i rapporten «Europe Context: Magic Quadrant for Transportation Management Systems (TMS)» (rapport-ID: G00779907).

Magic Quadrant-rapportene er et resultat av grundige og faktabaserte undersøkelser av bestemte markeder. De gir et bredt perspektiv på de relative posisjonene til leverandører i markeder der veksten er stor og skillet mellom leverandørene er tydelig.

nShift-plattformen er skybasert og automatiserer og optimaliserer hele leveringshåndteringen fra start til slutt – fra leveringsalternativer i nettbutikken og transportbestilling til pakkesporing og etterkjøpsopplevelse, inkludert eventuell retur. Fra lager til varehus – nShift gir nettbutikker full kontroll over leveringshåndteringen og dybdedata om forsendelsene som gjør det mulig å forbedre seg.

nShift bidrar til levering av nesten en milliard forsendelser årlig – til 190 land og 90 000 kunder. Selskapet gir tilgang til verdens største transportørbibliotek.

Hovedfunn fra Gartner®

Ifølge analysen er Europa det nest største markedet for TMS-programvare etter Nord-Amerika, med rundt 23,7 prosent av TMS-markedet på verdensbasis. Andre funn fra rapporten:

• Gartner estimerer at den globale pengebruken i TMS-programvaremarkedet vil være 2,2 milliarder USD frem mot utgangen av 2026. Dette er en økning fra 1,4 milliarder i 2021.
  • Det europeiske TMS-markedet er forventet å vokse med en sammensatt årlig vekstrate (CAGR) på 5,3 % de neste fem årene, og pengebruken frem mot utgangen av 2026 er forventet å bli 485 millioner USD. Dette er en økning fra 392 millioner i 2021.
  • Sammenlignet med tidligere år var ikke 2022 et veldig aktivt år når det gjaldt oppkjøp av leverandører og andre investeringer i det europeiske TMS-markedet.

Gartner skriver følgende: «Forbedringer i resultatet av forretningsprosesser, håndtering av utgifter og intern/driftsmessig effektivisering er noe av det som står høyest på prioriteringslisten når bedriftene går til anskaffelse av et TMS-system. Mangel på arbeidskraft, økt digitalisering av driften og bærekraft var andre bidragsytere til økt bruk i 2021» (vår oversettelse).

Lars Pedersen, som er administrerende direktør i nShift, sier: «Transporthåndteringssystemer gjør mer enn å legge logistikken til rette. De er avgjørende for bedriftene, og det er ingen overraskelse at kundene ser på oss som en aktør som skaper strategisk vekst og verdier. Vi gir kundene tilgang til verdens største transportørbibliotek, slik at de – uavhengig av hvilke transportbehov de har – kan bruke transportørene som reduserer utfordringene i leveringskjeden og er raskere enn konkurrentene.»

Få et gratis eksemplar av rapporten her.

Se rapporten

SLUTT

Gartner Disclaimer

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner’s research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, express or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose. GARTNER is a registered trademark and service mark of Gartner and Magic Quadrant  is a registered trademark of Gartner, Inc. and/or its affiliates in the U.S. and internationally and are used herein with permission. All rights reserved.

All rights reserved. Get the full story: This content is part of a larger body of research on this topic. Magic Quadrant for Transportation Management Systems

Book en demo   Kontakt oss

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Robin Grainger: robin.grainger@fourteenforty.uk

James Ellerington: james.ellerington@fourteenforty.uk

Om nShift

nShift er verdens ledende leverandør av skybaserte leveringsløsninger som muliggjør friksjonsfri forsendelse og retur av nesten en milliard forsendelser i 190 land årlig. nShifts programvare brukes globalt av e-handel, detaljhandel, produksjon og 3PL-avsendere. Selskapet har hovedkontor i London og Oslo. Det har over 500 ansatte fordelt på kontorer i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Storbritannia, Polen, Nederland, Belgia og Romania.%MCEPASTEBIN%

Få de siste nyhetene og oppdateringene.

Bestill en demonstrasjon fra salgsavdelingen i dag

Book en demo

Spør oss om alt du lurer på om produktene

Book a demo

See nShift in action by booking a demo today.

Book a demo

Ask us anything you like about our products

Get the latest news and updates